Nya sätt att påverka – fem spaningar inom opinionsbildning

Förändring sker när vi agerar tillsammans, menar Amnesty. Men hur får man upp en fråga på agendan, skapar engagemang och förändrar beteenden? 

Vi beskriver hur opinionsbildning i ett nytt kommunikationslandskap använder tekniken som drivkraft för att skapa resurseffektiva och framgångsrika påverkanskampanjer. 

  • Hur kan vi bli mer relevanta?
  • Hur går vi från likes till att påverka beteenden?


I slutet av föreläsningen kommer vi att presentera en ny kurs som går under ämnet Påverkansarbete och opinionsbildning.

Jimmy Larsson är digital strateg på Narva med bakgrund i reklam och ideell sektor. Han har arbetat som kommunikationschef på Raoul Wallenberg Academy, som digital strateg på SSU och blev 2016/2017 listad som en av två svenskar som kommer att förändra vår syn på engagemang när The Holmes Report presenterade Innovator 25.

Annika Sundström är partner och PA-chef på Narva. Hon var vice vd för JA-kampanjen inför folkomröstningen om Sveriges medlemskap i EU 1994, och har sedan dess arbetat som strategisk rådgivare inom Public Affairs. Hon har bland annat medverkat i boken "Lobbyister" och kampanjade både 2008 och 2012 för Barack Obama samt 2016 för Hillary Clinton. 

Hålltider:

Från 07.30 – Registrering, frukost och mingel
08.00 – Seminarium börjar
09.00 – Avslut

Varmt välkommen!

För att enkelt hålla dig uppdaterad om Sveriges Kommunikatörers evenemang nära dig – följ Region Västra på facebook.

Få 25 % rabatt på alla kurser

Bli medlem
loader
Laddar