Digital kommunikation start 2 Stockholm

6 HALVDAGAR (13:00-16:00) 
10 OKTOBER, 21 NOVEMBER, 19 DECEMBER 2018 SAMT YTTERLIGARE TRE DATUM UNDER VÅREN 2019 
I STOCKHOLM 
HANAW RASHID MED GÄSTFÖRELÄSARE 

Beskrivning

Efter tre framgångsrika starter, väljer Sveriges Kommunikatörer att starta det fjärde nätverket för digital kommunikation. Nätverket kommer vara en förtrolig plats för utbyte av erfarenheter, framtidsspaning och möjligheter med rollen att hantera de digitala kanalerna. I samtal med gästföreläsare ges du en möjlighet till djupdykning i frågor som berör ditt vardagliga arbete. Nätverket kommer att fokusera extra mycket på sociala medier och hur vi som jobbar med digital kommunikation kan utnyttja de sociala plattformarna i vårt dagliga arbete. Nätverket leds av Hanaw Rashid, med flera års erfarenhet av digitala kommunikation med fokus på sociala medier. Hon är idag en välkänd trendspanare och sociala medier-kunnig på TV4 Nyhetsmorgon. 

Syfte med våra nätverk

Sveriges Kommunikatörers nätverk är ett unikt koncept där kompetensökning, personlig utveckling, erfarenhetsutbyte och omvärldsbevakning flätas samman. På nätverksträffarna varvas inspirerande föredrag med erfarenhetsutbyte inom gruppen. Genom att diskutera projekt, idéer och problemställningar med nätverkskollegor kan du undgå misstag som andra redan gjort och på så sätt bli ännu bättre i din yrkesroll. Du får dessutom möjlighet att bygga långsiktiga relationer som fortsätter att bidra till din utveckling långt efter nätverkets slut.

Diskussionspunkter

Ett nätverk ger dig mer på sikt än en kurs. Syftet med detta nätverk är att skapa engagemang, kunskapsutbyte och lärande kring digitala plattformar med fokus på sociala medier idag och i framtiden. Vi kommer att lotsa oss igenom trender, men även bekräfta vår roll och vårt hantverk. Största delen av tiden kommer att ägnas åt erfarenhetsutbyte och gruppdiskussioner för att lära av varandra; hur andra gör och har gjort, och få tips och idéer till sitt dagliga arbete. Nätverket kommer att diskutera många och relevanta frågor som berör digital kommunikation och sociala medier. Bland annat kommer vi att fördjupa oss i följande:

  • Hur ska man få sociala medier att framstå som seriös och viktig kanal?
  • Varför är det viktigt med relevans i vårt digitala arbete och hur hanterar vi kriskommunikation på våra sociala plattformar.
  • Fördelar och nackdelar med olika digitala plattformar som hemsida eller tredjepartsplattform. 

Du som deltagare kommer att vara med och bestämma innehållet i nätverksträffarna. 

För vem?

Nätverket vänder sig mot dig som är ansvarig för verksamhetens digitala kommunikation eller motsvarande. Vi utgår från att du arbetat flera år med digital kommunikation (hemsida, sociala medier eller motsvarande). Vi eftersträvar blandade grupper vad gäller kön och bransch. Exempel på yrkestitlar:
  • Kommunikatör med fokus på sociala medier 
  • Webbmaster 
  • Sociala medier- ansvarig
  • Content Manager
  • Digitala ansvarig/chef
  • Marknadskoordinator eller motsvarande

Datum* 

  • 10 oktober 
  • 21 november 
  • 19 december 
  • Samt ytterligare tre datum under våren 2019. 

Frågor om nätverket? 

Kontakta gärna Memo Hussein, Sveriges Kommunikatörer för frågor om innehållet i nätverket. 

Nätverksledare

Hanaw Rashid

är content marketing-ansvarig på The Amazing Society och har arbetat med digital kommunikation i över tio år. The Amazing Society är en digital content-, reklam-, mediabyrå född i den digitala transformationen av marknadsföring. Hon följer det senaste inom digitala trender och kommunikation och genom uppdaterad kunskap om vad som är aktuellt just nu och vad som kommer imorgon bidrar hon till att ständigt förflytta företag/kunder till de snabbast växande och mest effektfulla kommunikationskanalerna för deras investering. Hanaw är även van föreläsare och figurerar flitigt i media, bland annat som digital strateg på TV4 Nyhetsmorgon och i Sveriges Radio.

Få 25 % rabatt på alla kurser

Bli medlem
loader
Laddar