Framgångsrikt påverkansarbete

2 DAGAR I STOCKHOLM
6 - 7 NOVEMBER
ANNIKA SUNDSTRÖM OCH JIMMY LARSSON

 

I ett ständigt flöde av nyheter och åsikter ökar behovet av att ha ett genomtänkt, strategiskt policyarbete. Framgång bygger på att man skapar engagemang och inspirerar till aktivitet.”
Jimmy Larsson, digital strateg, Narva
Annika Sundström,
chef Public Affairs, Narva

 

Kursbeskrivning

Utbildningen ska ge ökad kunskap om politikens villkor, digital påverkan och retorikens grunder. Nya verktyg presenteras och inspirerande kampanjer diskuteras i föreläsningar och övningar som handlar om att skapa engagemang genom dialog och synlighet.
De olika momenten ger dig både praktisk träning och insikter som ökar möjligheterna att påverka i just din fråga.

Program, dag 1

  • Inspiration och aktuella trender
  • Politikens mekanismer
  • Att förstå sin målgrupp
  • Lär känna dina motståndare
  • Delta i det offentliga samtalet
  • Påverka genom att övertyga
  • Övningar

Program, dag 2

  • Från likes till påverkan
  • Nytt landskap – nya relationer och verktyg
  • Vikten av att använda bild och rörligt
  • Hur skapar man transparens?
  • Mätning, analys
  • Övningar


Gästföreläsare

Göran Hägglund, tidigare partiledare och socialminister, kommer att föreläsa om retorik – hur du kan påverka genom att övertyga. 

Carl Melin, statsvetare och opinionsexpert kommer att föreläsa om det nya politiska landskapet – från höger-vänster till GAL-TAN.

Amelie Furborg, presschef Barncancerfonden pratar om Barncancerfondens opinionskampanj ”Om jag var socialminister”.

 


Frågor om kursinnehållet?

Kontakta gärna Nilla Peterson, Sveriges Kommunikatörer nilla.peterson@sverigeskommunikatorer.se  eller våra kursledare direkt om du har frågor kring innehållet i våra kurser!

 

Kursledare

Annika Sundström och Jimmy Larsson

Annika är partner och PA-chef på Narva. Hon var vice vd för JA-kampanjen inför folkomröstningen om Sveriges medlemskap i EU 1994, och har sedan dess arbetat som strategisk rådgivare inom Public Affairs. Hon har bland annat medverkat i boken "Lobbyister" och kampanjade både 2008 och 2012 för Barack Obama samt 2016 för Hillary Clinton. Jimmy är digital strateg på Narva med bakgrund i reklam och ideell sektor. Han har arbetat som kommunikationschef på Raoul Wallenberg Academy, som digital strateg på SSU och blev 2016/2017 listad som en av två svenskar som kommer att förändra vår syn på engagemang när The Holmes Report presenterade Innovator 25.

Få 25 % rabatt på alla kurser

Bli medlem
loader
Laddar