thumbnail image001

Samhällskommunikation som får effekt

Tullverket ville informera unga om konsekvenserna av att köpa "fulsprit". Trafikverket ville få fler arabisktalande att klara körkortet. Välkommen på ett frukostseminarium med två spännande case.

Samhällskommunikation kan vara utmanande. Hur ska till exempel Tullverket verkligen nå fram till unga människor för att informera om konsekvenserna av att köpa smuggelsprit? Och hur kan Trafikverket få fler arabisktalande att klara körkortet?

Välkommen till ett frukostseminarium om två utmanande kommunikationsproblem och deras lyckade och prisbelönta lösningar. Det kommer att bjudas på casebeskrivningar och lösningsinspiration, men också ett gemensamt samtal om samhällskommunikationens framgångar och fallgropar i stort. 

Medverkande

Anders Cronqvist, Trafikverket. Kommunikatör och projektledare för kampanjen ”Yalla Körkort”
Henrik Stridsman, Tullverket. Kommunikationchef och projektledare för ”Fulsprit”
Katarina Gentzel Sandberg, Gullers Grupp och med i Sveriges Kommunikatörers programgrupp, samtalsledare

Hålltider

  • Kl 08.00: Registrering, mingel och kaffe/te och frukostmacka
  • Kl 08.30: Föreläsningen startar
  • Kl 09.30: Avslut

Varmt välkommen önskar programgruppen för Region Stockholm.

För att enkelt hålla dig uppdaterad om kommande evenemang nära dig - följ gärna Region Stockholm - Sveriges Kommunikatörer på facebook.



 

EVENTINFORMATION

17

MAR

Samhällskommunikation som får effekt

  • Westmanska Palatset, Holländargatan 17, Stockholm
  • 17 mar 2020 - 17 mar 2020, 08:00 - 09:30
  • Sista anmälningsdatum: 2020-03-15 00:00:00
loader
Laddar