Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Så lyckas ni med influencer marketing: ”Mycket att vinna på att våga vara personlig”

Influencer marketing kan upplevas som svårnavigerat, men nyckeln kan vara att våga vara personlig. Anna Dahlbäck, Senior Client Partner på inzpire.me, ger tips till dig som för första gången vill testa influencer marketing – och lyckas.

En kvinna med långt brunt hår som ler mot kameran.

Anna Dahlbäck började inom mediabranschen direkt efter gymnasiet. Hon har arbetat på flera olika mediaföretag och sedan början av 2023 på influencer marketing-byrån inzpire.me som Senior Client Partner.  

– Jag tycker det är spännande att jobba med människor. Det finns såklart både fördelar och nackdelar men fördelarna är väldigt stora. Det är häftigt att influencerbranschen på ett sätt ägs av kvinnor. Det är kvinnorna som har makten, även om företag ofta ägs av män är det kvinnorna som i större uträckning skapar content. 

Vill du läsa vidare? Fortsätt genom att logga in eller bli medlem

Som en del av Sveriges största nätverk för kommunikatörer håller du dig uppdaterad tillsammans med branschkollegor. Bli medlem du också och få tillgång till alla artiklar och en mängd verktyg samt rabatter!

Logga in Bli medlem