Förstå målgruppen med hjälp av generativ AI
Under distanskursen kommer du att lära dig
- Hur du hittar bra data med hjälp av tjänster som bygger på Generativ AI som säger något om de hinder som din målgrupp upplever
- Hur du själv kan samla in data för att förstå vad som hindrar din målgrupp
- Hur tjänster som bygger på Generativ AI kan hjälpa dig systematisera insamlad data för att skapa en beskrivning av vad som hindrar din målgrupp, och som guidar dig i skapandet av kommunikationslösningar som minskar målgruppens hinder
Kursledare
Niklas Laninge är psykolog, entreprenör och författare. I över tio år har han hjälpt organisationer att skapa storskaliga beteendeförändringar. Har har utbildat 1000-tals kommunikatörer i hur de kan addera verktyg från psykologi och beteendevetenskap till sin repetoar.
Han har författat tre böcker om beteendeförändring och skriver varje vecka Sveriges mest populära nyhetsbrev om beteendeförändring. Då och då deltar han som expert i media och har publicerat tre debattinlägg på DN debatt.
För vem passar kursen?
Kursen passar bra för dig som jobbar specifikt med målgruppsanalys inom kommunikationsprojekt, eller för dig som helt enkelt är nyfiken på ämnet. Viss förståelse av målgruppsanalys behövs för att kunna tillgodogöra dig kursen på bästa sätt.
Efter genomförd kurs får samtliga deltagare ett digitalt diplom utfärdat i samarbete med TRUE Original.