Kommunikativt ledarskap – skapa tillit och tydlighet
Oavsett om du är ny i din roll som chef eller har 20 års erfarenhet kommer du att få en del ny kunskap för ditt ledarskap och värdefull repetition och inspiration.
Du kommer att lära dig
Under utbildningen får du praktisk kunskap om hur du kommunicerar på ett sätt som skapar största möjliga genomslag. Du lär dig hur du formar meningsfulla budskap, väljer rätt kanal för bästa effekt och ger återkoppling på ett sätt som utvecklar både medarbetare och organisationen mot uppsatta mål. Vi kommer också att lyfta hur du bygger en trovärdig bild av dig själv som ledare och skapar ett långsiktigt förtroende inom din organisation.
Utbildningen genomförs under en och en halv dag. Första tillfället den 10 april är fysiskt på plats och den uppföljande halvdagen, med 29 april genomförs på distans som uppföljande dag. Mellan utbildningstillfällena får du en reflektionsuppgift som hjälper dig att omsätta dina kunskaper i praktiken. Vid den uppföljande halvdagen diskuterar och delar vi bland annat insikter uppgiften gav, det ger dig möjlighet att bli ännu bättre samt ytterligare kunskaper i det kommunikativa ledarskapet.
Syfte och mål med utbildningen
Evas ambition är att med hjälp av medveten och strategisk kommunikation bidra till att skapa en framgångsrik och hållbar företagskultur. Hon är övertygad om att när du som ledare använder en involverande kommunikation, föds det möjligheter till kreativitet, motivation och engagemang i din organisation – och det ökar din konkurrenskraft.
Du får med dig konkreta modeller, checklistor och en förnyad förståelse för hur ditt kommunikativa ledarskap kan bli din största styrka. Bli en ännu bättre ledare och skapa verklig förändring genom kraften i kommunikativt ledarskap!
Eva Willstrand har över 20 års erfarenhet av kommunikationsutveckling, såväl i ledande befattning som i specialistrollen, inom exempelvis Scandinavian Airlines, Saab Technologies och Lantmännen. Eva är författare till boken ”Få (bättre) koll på din kommunikation”, en handbok i intern kommunikation. Målgruppen är alla som vill förbättra och stärka sina relationer genom att bli mer medvetna om sitt sätt att kommunicera. Handboken består av en rad teorier och vedertagna studier men texten är även praktiskt inriktad. Den innehåller handfasta tips, arbetsmetoder och reflektionsövningar.