Det du behöver veta om svenskarna på internet

Om man tittar utifrån användning så är Facebook störst i Sverige, men det är samtidigt fler svenskar som besöker YouTube. Men vilka är de, vad tittar vi på och i vilka kanaler? Internetstatistik ligger i fokus i veckans avsnitt av Kommunikationspodden. 

Lästid: 1 minut • Publicerad:
En med som kollar in i kameran.

Måns Jonasson, internetexpert vid stiftelsen Svenskarna och Internet är dagens gäst i Kommunikationspodden. 

– Vi beter oss väldigt olika på internet. Vi äldre använder till exempel YouTube som ett uppslagsverk, medan yngre följer kanaler på YouTube, influencers och blir serverade vad som laddats upp senast, säger Måns Jonasson. 

Under avsnittet slår Måns Jonasson också hål på myten om att Facebook kan höra allt du säger, hör hur i veckans avsnitt. 

Som medlem i Sveriges Kommunikatörer har du möjlighet att köpa rabatterade biljetter till Internetdagarna 2024, ta del av din rabatt här!

Lyssna på avsnittet här!