Din chans att vinna en utvecklande och aktuell kurs – som du genomför helt i din egen takt!
Kompetensutveckling är en väsentlig del av att hålla sig à jour inom kommunikationsbranschen. Nu har du chansen att vinna en av våra kurser i formatet när-du-vill – utformade för att möta branschens behov och skapa lättillgänglig utveckling för dig som söker ny kunskap.
Den här artikeln är en del av Sveriges Kommunikatörers julkalender, där vi varje dag i december bjuder på spännande och lärorika spaningar och insikter från kommunikationsexperter.
I vår snabba och föränderliga bransch är kompetensutveckling avgörande. Därför har vi på Sveriges Kommunikatörer skapat flera kurser i formatet när-du-vill. Kurser i formatet när-du-vill har du tillgång till i fyra veckor efter köp och du kan gå kursen när och var det passar dig, helt i din egen takt.
Du har nu chansen att vinna en av våra inspirerande och lärorika kurser! Du behöver endast följa denna länk, specificera vilken kurs du önskar att gå och motivera varför just du ska vinna den. Stort lycka till!
Information om kurserna
Mät effekten av din kommunikation
Behovet av att mäta och följa upp effekten av kommunikation blir bara större och större. Många verksamheter har tillgång till stora mängder data, men få
medarbetare har rätt kunskap och verktyg för att analysera och skapa relevanta insikter som går att agera på.
I den här kursen lär du dig att utvärdera effekten av kommunikation genom att sätta upp en mätplan med relevanta nyckeltal, samt rutiner för rapportering och dataanalys. Är du redo att ta på dig ledartröjan i förändringen till ett datadrivet arbetssätt och börja mäta, analysera och agera på resultatet av er kommunikation? Då är den här kursen för dig!
Målgruppsanalys och kundresekartläggning
Att förstå målgruppens behov och drivkrafter är grunden för att skapa träffsäker och effektiv kommunikation. I dagens brusande informationsflöde är målgruppsanalysen kanske viktigare än någonsin.
Den här kursen ger dig vedertagna metoder och skalbara verktyg för att lära känna din målgrupp, i syfte att att planera och optimera kommunikationsinsatser. Du lär dig hur du kan kombinera kvalitativa och kvantitativa metoder samt kartläggning av kundresan för att skapa en helhetsbild av hur ni bör möta målgruppen.
Beteendekommunikation och nudging
Din uppgift som kommunikatör är att få människor att engagera sig i det som förmedlas. Den här dagen får du lära dig exakt hur du kan använda nudging för att skapa beteendeförändringar för din egen målgrupp.
Du får lära dig att applicera metoden praktiskt i olika situationer. Med hjälp av en konkret arbetsprocess lär du dig analysera beteendeproblem, forma insatser och få en inblick i hur du kan utvärdera resultatet och implementera rätt beteendeinsats i större skala.
Webbinarium – så genomför du ett framgångsrikt webbinarium
Denna kurs lyfter allt du behöver tänka på inför, under och efter ett webbinarium, oavsett storlek, ambition och syfte. Vi går igenom hur ni planerar och lägger upp innehållet, deltagare och inbjudningar innan. Vi talar om hur ni organiserar er för att genomföra eventet det på ett smidigt sätt, hur ni interagerar med tittare live och hur ni växlar innehåll.
Slutligen går vi också igenom hur man lägger upp bearbetningen efteråt för att för att maximera de relationer ni skapat, bygga på det material ni nu har och se till att webbinariet fortsätter verka i linje med verksamhetens mål. Modeller och strategiska överväganden blandas med praktiska tips och checklistor.
Innehållsproduktion – bli din egen produktionsstudio
Video fortsätter att premieras av de sociala plattformarna och en bild kan fortfarande säga mer än tusen ord. Enklare innehållsproduktion för sociala medier är därför en kompetens som krävs för att fånga målgruppens uppmärksamhet medan de scrollar genom sina flöden.
De goda nyheterna att du inte behöver vara innehållsproducent på expertnivå för att till exempel skapa rörlig infografik. Under utbildningen får du den kunskap samt de verktyg och mallar du behöver för att bli din egen produktionsstudio för sociala medier. Du får också testa på innehållsproduktion i praktiken med handledning av experter.