Managementprogram som gynnar din karriär och utveckling: “Genomtänkt hela vägen”

Anna Eklund, avdelningschef för kommunikation på Region Gävleborg, är en av deltagarna i Communication Executive Program, ett managementprogram för framtidens ledare. Hon delar med sig av vad utbildningen har gett henne och hur hon implementerar den nya kunskapen i sin roll.

Lästid: 1 minut • Publicerad:
En kvinna med ljust axellångt hår som står utomhus och ler mot kameran.
Foto: Daniel Nilsson

Foto: Daniel Nilsson

Communciation Executive Program är ett managementprogram som Sveriges Kommunikatörer har tagit fram tillsammans med KTH Executive School. Programmet kombinerar teknologisk utveckling, affärsutveckling, kommunikation, ledarskap och passar dig som vill ligga i framkant inom digital utveckling.

En utbildning som möter framtiden

– De har lyckats så himla bra med sammansättningen av modulerna och innehållet. Det är verkligen genomtänkt hela vägen.

Anna uppskattar att utbildningen ger rätt verktyg för att kunna hantera den snabba utvecklingen som kommunikatörer ställs inför dagligen. Hon betonar att kunskapen du får via programmet kan tillämpas direkt i arbetslivet, oavsett om du jobbar inom den privata eller offentliga sektorn. Alla dina nya kunskaper kan du dessutom dela med dig av till medarbetarna, vilket är en stor fördel, säger Anna. 

Investera i din kompetens, det gynnar hela företaget

– Jag har fyllt på med mer kompetens och fått färsk kunskap inom hela kommunikationsområdet.

Anna menar att inom en bransch där det händer så pass mycket på så kort tid är det fördelaktigt att kontinuerligt hålla dig uppdaterad. Till exempel under rekryteringsprocesser märker hon att det generellt går bättre för personer som har satsat på kontinuerlig kompetensutveckling. AI, förändringskommunikation och hållbarhet är tre ämnen som en kommunikatör jobbar med varje dag och här behöver du hålla dig uppdaterad för att kommunicera på rätt sätt, menar Anna. 

Nätverk och samhörighet

De övriga deltagarna är en stor tillgång, berättar Anna. Varje branschkollega besitter olika erfarenheter och perspektiv, vilket bidrar med nya idéer och inspiration. De lär sig av varandra, vilket inte bara stärker deras nätverk utan också ger en känsla av samhörighet.