Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Ny rapport belyser vikten av intern kommunikation: “Finns en enorm potential i att satsa på intern kommunikation”

Åsa Scherling, grundare av Scherling Kommunikation, har nyligen släppt Internkommunikationsrapporten 2024, där hon utforskar hur kommunikationsbranschen jobbar med intern kommunikation. Åsa betonar vikten av att bredda synen och uppmanar dig att ta initiativ och våga prioritera om för att nå framgång.

– Jag kunde inte hitta några andra undersökningar som fokuserar på intern kommunikation, så jag bestämde mig för att göra en själv, säger Åsa om sin nya rapport, Internkommunikationsrapporten 2024. Rapporten undersöker hur branschen hanterar och arbetar med intern kommunikation.

Åsa intervjuade 50 kommunikationschefer och frågade dem om deras arbete med intern kommunikation. Hon märkte att oavsett om det var 100, 1000 eller 10 000 medarbetare i organisationen, så mötte de ofta liknande utmaningar kring den interna kommunikatikonen.

– Min drivkraft med rapporten är att få fler att se värdet av intern kommunikation. Jag vill bredda synen. Jag tycker personligen att det fortfarande är många som likställer det med informationsspridning eller endast tänker på intranätet.

 

Vill du läsa vidare? Fortsätt genom att logga in eller bli medlem

Som en del av Sveriges största nätverk för kommunikatörer håller du dig uppdaterad tillsammans med branschkollegor. Bli medlem du också och få tillgång till alla artiklar och en mängd verktyg samt rabatter!

Logga in Bli medlem