Ny studie av greenwashing visar betydelsen av att företag inte slirar på sanningen i sin hållbarhetskommunikation

I den osäkra värld vi lever i är förtroende en avgörande tillgång. Företag som saknar förtroende hos sina intressenter eller som förlorar detta i samband med en skandal riskerar sin existens. Moderna kunder och medborgare förväntar sig att företag inte bara agerar för sin egen vinst, utan också tar hänsyn till aspekter som gynnar samhället och miljön utöver det som krävs enligt lagar och förordningar.

Lästid: 1 minut • Publicerad:
En person som ritar grönt på utsläpp på himlen.

I den osäkra värld vi lever i är förtroende en avgörande tillgång. Företag som saknar förtroende hos sina intressenter eller som förlorar detta i samband med en skandal riskerar sin existens. Moderna kunder och medborgare förväntar sig att företag inte bara agerar för sin egen vinst, utan också tar hänsyn till aspekter som gynnar samhället och miljön utöver det som krävs enligt lagar och förordningar. 

Vill du läsa vidare? Fortsätt genom att logga in eller bli medlem

Som en del av Sveriges största nätverk för kommunikatörer håller du dig uppdaterad tillsammans med branschkollegor. Bli medlem du också och få tillgång till alla artiklar och en mängd verktyg samt rabatter!

Logga in Bli medlem