Sveriges Kommunikatörer lanserar trendråd

Sveriges Kommunikatörer har samlat några av de främsta experterna från näringslivet, offentlig verksamhet och byråer för att tillsammans se hur branschen kommer utvecklas. Framtidsspaningarna kommer presenteras senare i år.

Lästid: 1 minut • Publicerad:
14 personer i ett collage som kollar in i kameran.

Med kommunikationsexperter från Google, Ica, Obeya och Sveriges nyaste myndighet Utbetalningsmyndigheten kommer vi se in i spåkulan och försöka bena ut hur branschen kommer utvecklas.

– Framtiden ska utkristalliseras, och det gör vi bäst tillsammans. Därför har vi bjudit in några av Sveriges främsta och mest kreativa stjärnor för att blicka framåt och få en uppfattning om hur kommunikationsbranschen kommer att se ut under de närmsta åren, säger Caroline Thunved.  

Trendrådet består av:

  • Niklas Kjellberg, Press- och kommunikationsansvarig, Utbetalningsmyndigheten 
  • Louise Carlstedt, Personlig varumärkesstrateg och copywriter, CopyLollo 
  • Maria Hazard, Vd, Obeya 
  • Andrea Lewis Åkerman, Head of Communications, Google
  • Shahbaz Khan, Chef för Public Affairs, Göteborg Energi
  • Patrik Peter, Vd och ledarskapsrådgivare, Michaël Berglund Board & Leadership Services AB
  • Nicole Kavander, Strateg, skribent och medgrundare till All of us
  • Hannes Hervieu, Chef innehållsutveckling och digitala kanaler, ICA Sverige
  • Petra Kangas, Kommunikationschef, Norrmejerier 
  • Johanna Lindberg, Head of Strategy, ABBY.WORLD  
  • Jakob Mjöbring, Pressansvarig och kommunikatör, Umeå universitet
  • Jennie Sinclair, Investerare och kommunikatör inom tech  
  • Roshanak Fatahian, Client Director och DEI Director, NORD DDB samt medgrundare till All of Us
  • Caroline Thunved, Vd och generalsekreterare, Sveriges Kommunikatörer

14 november startar gruppen upp arbetet och senare i år släpps Trendrådets framtidsspaningar.