Vad kan vi lära oss om kommunikation från USA-valet?

Vad kan du som jobbar inom kommunikation ta med dig från valet i USA? Hur arbetade de olika kandidaterna med sina kommunikationsstrategier, och vad är det som verkligen får människor att lyssna? Torbjörn Sjöström, vd på Novus, var på plats i USA under valet och delar med sig av fem insikter samt sin analys av kandidaternas olika sätt att kommunicera.

Lästid: 1 minut • Publicerad:
En man med glasögon som kollar in i kameran.

– Undersökningsbranschen, precis som så mycket annat, definieras av USA-valet. Jag och Novus är marknadsledare i Sverige, och många vänder sig till oss för att både köpa undersökningar och förstå resultatet av USA-valet, säger Torbjörn Sjöström, vd på Novus.

För att få en djupare förståelse av valet reste Torbjörn till USA för att träffa experter på plats och ta del av deras perspektiv på valrörelsen.

– De detaljer och insikter man får genom de mötena är omöjliga att få på distans, förklarar han.

Vill du läsa vidare? Fortsätt genom att logga in eller bli medlem

Som en del av Sveriges största nätverk för kommunikatörer håller du dig uppdaterad tillsammans med branschkollegor. Bli medlem du också och få tillgång till alla artiklar och en mängd verktyg samt rabatter!

Logga in Bli medlem