Vilka fick faktiskt ta emot all den kommunikation som producerades kring Covid-19? En rapport från Göteborgs universitet visar att kommunikationsspridningen måste förbättras för att nå alla samhällets grupper.
Coronakrisen är i högsta grad pågående men många människor har börjat släppa på förhållningssättet till smittspridningen av viruset. Så hur gör man för att motivera människor att hålla avstånd och jobba hemma? Vi har frågat Anna Strömblad, kommunikationsdirektör på Region Skåne och Annica Snäll, kommunikationschef i Jönköpings kommun hur deras team jobbar.
Automatisering, digitalisering och ständigt nya metoder och verktyg sätter press på svenska kommunikationschefer att hitta kompetens som kan följa med i denna utveckling. Att vara uppdaterad är ett måste för att vara med i matchen mot den sylvassa globala konkurrensen.
Samtidigt som allt fler vill återgå till ett normalt liv fortsätter Region Stockholm att kommunicera riskerna med smittspridningen av coronaviruset. Katarina Winell, kommunikationsdirektör Region Stockholm, berättar om deras omfattande arbete.
Sedan coronakrisen infann sig har många med kort varsel fått vänja sig vid virtuella möten, distansarbete och nya digitala arbetssätt. – Och den digitala vågen lär fortsätta efter pandemin, säger Niklas Roupé, vd för Bombayworks.
Elisabeth Wall Bennet, kommunikationschef på Folkhälsomyndigheten, berättar om det omfattande arbetet bakom 14-pressträffarna, från kristräning till samarbetet med andra myndigheter.
Vill du ha förutsättningar för att ta fram värdeskapande och kommunikationsdrivna tjänster baserat på målgruppens behov? Nyckeln kan vara design thinking. Mathias Westphal förklarar vad det innebär.
I ett webbinarium berättade Ylva Carlheim-Gyllensköld, enhetschef Socialstyrelsens kommunikationsavdelning och Linda Corsvall, kommunikationsdirektör Socialstyrelsen, om myndighetens arbete mot desinformation.
Genom att investera tid och resurser på SEO kan ni säkerställa att er webbplats blir synlig för en bred och relevant målgrupp samtidigt som trafiken till er webbplats ökar. Christine Jansson, konsult på Dentsu, understryker vikten av att hålla sig kontinuerligt uppdaterad om de ständigt pågående förändringarna inom SEO.
Influencer marketing kan upplevas som svårnavigerat, men nyckeln kan vara att våga vara personlig. Anna Dahlbäck, Senior Client Partner på inzpire.me, ger tips till dig som för första gången vill testa influencer marketing – och lyckas.