Rapportering från utsatta områden hade lätt fått sätta en ensidig bild av Botkyrkabyggen i pressen. Det allmännyttiga bostadsbolaget har dock sett till att deras hållbarhetsarbete fått ta en stor plats i deras mediaframträdanden. Här tipsar de om hur man skapar en affärsdrivande mediestrategi.
Magnus Bild, ekonomie doktor och kursledare för Kommunicera effektivt om finansiella frågor svarar på tre snabba frågor om kursen och vad du som deltagare får lära dig.
Daniel Caldeborn, en av fjolårets vinnare i kategorin Ung talang med fokus på ljud och bild, är i år med i juryn för Stora Kommunikationspriset. Vi ställde några snabba frågor.
Diskutera och hitta nya vägar fram för just dina utmaningar tillsammans med andra kunniga inom kommunikation.
Nu offentliggörs juryn som ska utse årets vinnare i fem kategorier. Ny för i år är bland andra André Assarsson från Facebook.
En omvälvande tid i USA ger ringar på vattnet som når och påverkar även svenska verksamheter. Vi bör anpassa den strategiska kommunikationen efter det nya läget, menar Hanna Brogren.
För att möta den ökade efterfrågan på möjligheten att diskutera, bolla och få stöd från kunniga i kommunikationens alla utmaningar utökar nu Sveriges Kommunikatörer både nätverksgrupperna och mentorsprogrammet. Möt de tre nya mentorerna.
En ny version av Google Analytics har släppts, men gränssnittet kan upplevas som utmanade och dataanalys är nog knepigt att behärska – så måste man uppdatera sitt analysprogram? Det finns helt klart fördelar med den nya versionen – särskilt vad gäller lagring av persondata.
Vad är våra faktiska behov? Ska vi bredda eller smalna av ämnet? Vilka kan och bör delta? Vilket upplägg blir mest effektivt? Bör vi ha olika upplägg för olika team? Det finns många frågor att reflektera över när ett kompetenslyft ska genomföras. Här är tre frågor som hjälper dig analysera ert behov.
Med egna krafter lyckades Emanuel Karlsten både värdera och utmana stora aktörers kommunikation under pandemin. Hans klarsynta rapportering i digitala kanaler har uppmärksammats kontinuerligt av både stora mediehus, myndigheter och mediekonsumenter.