Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Inspirera hela organisationen i vår

Vårens spännande inspirationsföreläsningar är här.

Vad behöver din arbetsgrupp, avdelning eller varför inte hela organisation få en inblick i? Eller kanske vill ni bara motiveras, inspireras eller få ett nytt perspektiv? Vad kan väcka nya idéer och leda er in på givande tankebanor? Några av våra mest anlitade kursledare håller aktuella inspirationsföreläsningar för hela team eller organisationer.

Föreläsningen är 45 minuter och kan göras både digitalt och senare på plats hos er.
Medlemspris: 20 000 SEK | Ordinarie pris: 25 000 SEK upp till 50 deltagare.


Så arbetar du effektivt med kundintervjuer

Förutsättningen för att förstå kundresan ligger i att förstå problem, behov och önskningar hos de ni kommunicerar med. Hur gör man för att på riktigt empatisera med kunder, medlemmar och medborgare? Hur säkerställer man en opåverkad intervju och en effektiv enkät? Petronella Barvaeus råder er i hur ni bäst sätter er in i kundupplevelsen.

 

Skapa en sund, medveten och kommunikativ kultur

För att er kultur ska uppfattas och upplevas som sund och kommunikativ behöver ni som utgör verksamheten verkligen leva den. Hur ökar ni medvetenheten kring hur ert beteende påverkar möjligheten att skapa önskad kultur? En kommunikativ kultur stärker bilden av er verksamhet, internt och externt. Viktigt inte minst för att behålla och attrahera rätt kompetens. Eva Willstrand ger råd om hur ni skapar de förutsättningar som behövs.

 

Så lägger du grunden för en bra mätplan

Att mätning och analys av data är avgörande för att kunna följa upp och bedöma kommunikationsinsatser är välkänt. Det börjar med en plan. Hur sätter man då upp en lagom ambitiös och hanterbar strategi? Under 45 minuter får ni ta del av Mathias Westphals viktigaste råd för att komma igång med planeringen av den datadrivna kommunikationen.

 

Så skapar ni beteendecentrerad kommunikation

Mycket kommunikation syftar till att förändra beteenden på stor skala. Beteendevetenskap och mer specifikt metoden nudging blir en kraftfullt verktyg – om det används rätt. Få en inblick i hur psykologi och beteendevetenskap kan användas inom kommunikation – såväl fallgropar och klassiska misstag som inspirerade case och praktiska verktyg.

 

Proffsfilm med mobilen – snabbt, snyggt och tillgängligt

Behöver ni få alla i organisationen att inse att mobilfilm är ett självklart kommunikationsverktyg hos alla? Boka in Helena Brunkman och Mats Strömqvist så får ni några konkreta uppslag och tips att komma igång.
 

Spela roll i din målgrupps berättelse! Storytelling – så funkar det

Låt er inspireras av Helena Brunkman som ger er tips om hur en historia och berättelse går hem hos målgruppen.

 

Vad är ni nyfikna på? Kontakta oss.

Föreläsningen sker digitalt. Kontakta oss angående föreläsning på plats.