Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Deadline närmar sig – gör din röst hörd och skicka in ditt tävlingsbidrag till Stora Kommunikationspriset!

Stora Kommunikationspriset är mer än en prisceremoni – det är en möjlighet att uppmärksamma de som har gjort betydelsefulla kommunikativa insatser och bidra till att skapa en bransch som värdesätter och främjar högkvalitativ kommunikation. Vilken kommunikationsinsats anser du bör hyllas i årets upplaga av Stora Kommunikationspriset? Här kan du läsa om tidigare vinnare och tips på hur du får ditt tävlingsbidrag att nå fram!

En scen. Runt scenen sitter folk vid runda bord.
Bild: Nathalie Malic

Bild: Nathalie Malic

Det är äntligen dags att lyfta fram och hedra de personer och företag som har utmärkt sig inom kommunikation det senaste året. Priset omfattar sex kategorier och spänner över olika områden inom kommunikation. Du har möjlighet att nominera en individ, en organisation eller dig själv! För att du ska vara så förberedd och peppad som möjligt kan du här ta del av vanliga frågor och svar, årets kategorier, tidigare vinnare och mer. Har du några ytterligare frågor? Kontakta oss här!

Vad är Stora Kommunikationspriset?
  • Sveriges Kommunikatörer har delat ut pris för bästa kommunikation i olika former sedan år 1991. Alla har möjlighet att skicka in sitt tävlingsbidrag, inte bara medlemmar i Sveriges Kommunikatörer.

Vanliga frågor och svar

När är sista inlämningsdatumet?

Du kan skicka in ditt bidrag till Stora Kommunikationspriset senast den 8 mars. 

Hur skickar jag in mitt bidrag?

Du skickar in ditt bidrag här.

Kostar det att skicka in ett bidrag? 

Det är kostnadsfritt för medlemmar i Sveriges Kommunikatörer att skicka in tävlingsbidrag, för övriga kostar det 1 350 ex moms (samma summa som ett års medlemskap). Inte medlem än? Bli det du också!

Vilka är årets kategorier?

Årets kommunikativa ledare

Sveriges Kommunikatörer belönar en ledare som på ett öppet, transparent, empatiskt och genuint sätt motiverar medarbetarna och stärker förtroendet för organisationen. Ledarskapet utgår från och uttrycker organisationens eller företagets värderingar och kommunikationen har tydligt bidragit till önskad effekt och goda resultat.

Bästa externa kommunikation

Belönar ett team som använt kommunikation på ett nytänkande sätt för att uppnå anmärkningsvärda resultat. Med målinriktat och strategiskt arbete har kommunikationen bidragit till att förflytta verksamheten närmare de övergripande målen.

Bästa internkommunikation

Belönar ett team som under året uppnått utmärkta resultat genom att planera och genomföra kommunikation riktad till medarbetare. Det kan handla om förflyttning, förändringar och att stärka förtroendet för verksamheten både bland medarbetare och potentiella medarbetare, samt att visa på hur kommunikationen stärkt varumärket.

Bästa påverkanskommunikation

Belönar ett team som på ett framgångsrikt sätt genomfört kommunikationsinsatser som mätbart påverkat sina intressenter. Kommunikationens roll i förändringen har varit central och givit resultat.

Årets unga talang

Priset belönar en ung talang som under året har bidragit till utvecklingen av professionell kommunikation genom ny kunskap, innovativ prestation eller stor påverkan. Personen får fylla högst 28 år under det år som priset delas ut.

Framtidspriset

Framtidspriset belönar en person eller organisation som på ett framstående, innovativt och nyskapande sätt har skapat inspirerande kommunikation som har bidragit till en ökad medvetenhet kring hållbarhetsfrågor eller främjat en framgångsrik omställning inom deras verksamhet.

Höjdpunkter från Stora Kommunikationspriset 2023