Effektiv digital kommunikation


2 DAGAR
18-19 OKTOBER
I STOCKHOLM
MATHIAS WESTPHAL

 

Den här kursen fokuserar på hur du ökar effekten och effektiviteten i din kommunikation. Detta uppnås genom insikts- och datadrivna experiments som genomförs i snabb takt.”
Mathias Westphal, kursledare

 
Kursbeskrivning


I den här kursen kommer du att få utforska och lära dig bemästra de viktigaste verktygen för att utveckla och implementera ett komplett flöde för digital kommunikation som attrahera, aktivera och värva nya kunder/medlemmar. 

Vi lär dig en metod för hur du utvecklar en skalbar och automatiserad process rekrytering av kunder och medlemmar genom att testa och utvärdera experiment i syfte att förbättra nyckeltal såsom rekryteringskostnad och konverteringskostnad. Samt hur du optimerar din process genom att använda agila-metoder för att skapa insikts- och datadrivna experiment. 

Vi kommer att lära er hur man arbetar med Facebook Ads, Unbounce (landningssidor) och MailChimp för att sätta upp ett komplett flöde för digital kommunikation. 

Programpunkter

Kursen kommer att ge dig insikter, verktyg och processer för:

• Omvärldsfaktorer och hur de påverkar oss

• Designa effektiv digital kommunikation

• Utforma experiment som syftar till att förbättra effektiviteten i kommunikationen

• Analys av utförda experiment

• Bygga ett team med fokus på effektivitet och tillväxt

 

Frågor om kursinnehållet?

Kontakta gärna Nilla Peterson, Sveriges Kommunikatörer, nilla.peterson@sverigeskommunikatorer.se, 070-555 75 50
nilla.peterson@sverigeskommunikatorer.se  eller våra kursledare direkt om du har frågor kring innehållet i våra kurser!

 

Kursledare

Mathias Westphal

Mathias Westphal har lång erfarenhet av varumärkesarbete på global nivå, innovation och digital transformation. Han har även erfarenhet från att utveckla helt nya bolag, produkter och varumärken. Senast kommer Mathias från Absolut där han arbetade som Global Vice President på Growth, ett innovations- och affärsutvecklingsteam som hade ansvar för att utveckla nya produkter och tjänster, nya affärsmodeller och driva den digitala transformationen. Dessförinnan var han global marknadsdirektör för Absolut, Malibu och Kahlúa.

Information

Datum & tid

18 okt 2017 19 okt 2017 , kl. 09.00 – 16.00

Plats

Helio Hornstull (Skofabriken)

Hornsbruksgatan 23b

Ort

Stockholm

Genomsnittligt betyg
Medlemspris

10.900 kr exkl. moms

(Ordinarie pris: 14.535 kr exkl. moms)

Sista datum för anmälan

17 oktober 2017

Kom ihåg bekräftelsen

När du bokar dig till någon av Sveriges Kommunikatörers aktiviteter får du alltid ett mejl som bekräftar att din bokning är mottagen. Du kan även se dina kommande aktiviteter under "Min sida". 

Om du inte fått något bekräftelsemejl (eller inte kan se dina kommande aktiviteter under "Min sida"), är din bokning inte genomförd. För att få hjälp, se vår FAQ eller kontakta någon av Sveriges Kommunikatörers medarbetare.

Kontakt 

Faktureringsuppgifter och bokningsvillkor

Kom ihåg att alltid kolla vilka bokningsvillkor som gäller. Vid lokala evenemang tar Sveriges Kommunikatörer ut en no show-avgift på 300 kronor om du avbokar dig senare än 24 timmar innan aktiviteten. Du behöver därför alltid ange dina faktureringsuppgifter, även när evenemanget är kostnadsfritt. 

Observera att det för kurser och program finns särskilda bokningsvillkor, se länken nedan.

Bokningsvillkor

Få 25 % rabatt på alla kurser

Bli medlem
loader
Laddar