law 775x360

Workshop: den kommunikativa organisationen

 HUR MARKNAD OCH KOMMUNIKATION TILLSAMMANS KAN FRAMTIDSSÄKRA FÖRETAGETS KOMMUNIKATION 1 DAG 12 SEPTEMBERI STOCKHOLMKARIN ZINGMARK   I en värld som präglas av digitalisering, i ett högt tempo, komplext medielandskap och med krav på transparens och ständig förändring kan vi inte göra som vi alltid har gjort.  Ta bort interna silos Vi kan inte fatta beslut utifrån kundundersökningar och insamlad försäljningsstatistik och sedan delegera uppdraget att kommunicera till de operativa avdelningarna. I vår uppkopplade konverserande värld måste vi slå ut interna silos och bygga en stark kommunikativ organisation där alla medarbetare får vara delaktiga i att nå de uppsatta målen. Vi har en pågående dialog med kunder och omvärld, vilket ger oss möjlighet att ta in feedback och förbättra. Konsumentens köp är samtidigt ofta enbart ett klick bort, vilket ger stora möjligheter att följa kundens resa och jobba datadrivet med ständig närvaro för att maximera marknadsföringens effekt. Från paketering och förmedling till inspiration och utbildning Marknads-och kommunikationsavdelningens roll förändras i och med detta, från att vara den som paketerade och förmedlade företagets bild till omvärlden till att bli den som utbildar och inspirerar kommunikativa ledare och medarbetare som i sin tur tar hjälp av omvärlden för att produktutveckla genom dialog. Ständig närvaro och agila arbetssätt Vi går från en tid av planering och kontroll till ett sammanhang som kräver ständig närvaro i kundens köpresa och agila arbetssätt kring hur budget fördelas. Hur bygger man en sån organisation? Och hur ser man till att hålla koll på varumärke och budskap när alla kommunicerar? Vilken blir marknads- och kommunikationsavdelningens roll i dagens medielandskap? Och hur kan vi mäta effekt och resultat? Välkomna till en heldag där föredrag varvas med inspirerande case och workshops.      

HUR MARKNAD OCH KOMMUNIKATION TILLSAMMANS KAN FRAMTIDSSÄKRA FÖRETAGETS KOMMUNIKATION

1 DAG
12 SEPTEMBER
I STOCKHOLM
KARIN ZINGMARK

 

I en värld som präglas av digitalisering, i ett högt tempo, komplext medielandskap och med krav på transparens och ständig förändring kan vi inte göra som vi alltid har gjort. 

Ta bort interna silos

Vi kan inte fatta beslut utifrån kundundersökningar och insamlad försäljningsstatistik och sedan delegera uppdraget att kommunicera till de operativa avdelningarna.

I vår uppkopplade konverserande värld måste vi slå ut interna silos och bygga en stark kommunikativ organisation där alla medarbetare får vara delaktiga i att nå de uppsatta målen. Vi har en pågående dialog med kunder och omvärld, vilket ger oss möjlighet att ta in feedback och förbättra. Konsumentens köp är samtidigt ofta enbart ett klick bort, vilket ger stora möjligheter att följa kundens resa och jobba datadrivet med ständig närvaro för att maximera marknadsföringens effekt.

Från paketering och förmedling till inspiration och utbildning

Marknads-och kommunikationsavdelningens roll förändras i och med detta, från att vara den som paketerade och förmedlade företagets bild till omvärlden till att bli den som utbildar och inspirerar kommunikativa ledare och medarbetare som i sin tur tar hjälp av omvärlden för att produktutveckla genom dialog.

Ständig närvaro och agila arbetssätt

Vi går från en tid av planering och kontroll till ett sammanhang som kräver ständig närvaro i kundens köpresa och agila arbetssätt kring hur budget fördelas. Hur bygger man en sån organisation? Och hur ser man till att hålla koll på varumärke och budskap när alla kommunicerar? Vilken blir marknads- och kommunikationsavdelningens roll i dagens medielandskap? Och hur kan vi mäta effekt och resultat?


Välkomna till en heldag där föredrag varvas med inspirerande case och workshops.

 

 

 

VÄLJ STARTDATUM FÖR KURSTILLFÄLLE

Inga planerade kurstillfällen just nu

Det verkar som att det inte finns några planerade tillfällen just nu. Skicka in en intresseanmälan för att få veta när tillfällen nära dig kommer att hållas. Intresseanmälan är inte bindande.





loader
Laddar